Rimmel Match Perfection Foundation

IMG_6220Een goede foundation vinden is toch echt wel één van de moeilijkere dingen die er zijn op beautygebied. Het is of je kleur niet, dekt niet genoeg, is te duur, enzovoort.
Ik gebruik deze Rimmel Match Perfection Foundation al een tijdje maar ik moest deze altijd mengen met een ander merk omdat Rimmel steeds iets te donker was voor mij (kleur  100 Ivory). Maar Rimmel heeft onlangs enkele nieuwe kleuren uitgebracht waaronder deze 010 Light Porcelain, een kleur licht genoeg voor mijn huidje.

IMG_6821

Oke, ik geef toe, hier ziet de kleur er veel te roze uit voor mijn huid. Maar eenmaal aangebracht zie je hier niets meer van. Deze zomer zal ik waarschijnlijk terug moeten overschakelen naar een tintje donkerder. De structuur van deze foundation is goed, niet te lopend maar ook niet te vast. En de dekking is vrij goed. Iemand met weinig roodheden en onzuiverheden heeft niet veel nodig. Maar hij is goed op te bouwen zodat het toch iets meer dekking geeft.

Rimmel FDT-001

Zoals je kan zien heb ik vrij veel roodheden in mijn gezicht. Maar alles is mooi gecamoufleerd met enkel de foundation.

IMG_6749

Hier heb ik de rest van mijn make-up aangebracht en het de kleur loopt mooi over naar mijn hals. En van mijn roodheden zie je helemaal niets meer!
De foundation blijft ook goed zitten, zeker met de Nivea Aftershave Balm als primer waar ik onlangs een artikel over schreef. Zonder is de houdbaarheid iets minder lang, maar toch nog goed voor een budgetfoundation.

IMG_6217

Ik ben echt heel enthousiast over deze foundation van Rimmel. Voor een budgetmerk is dit echt goed! Het enige nadeel is dat ze niet zo een heel groot assortiment aan kleuren hebben. Dus voor de hele donkere huidjes zullen de kleuren te licht zijn.

Rimmel Match Perfection Foundation verkrijgbaar bij Di Beauty & Care en Kruidvat voor ongeveer 13€.

Hebben jullie nog budget tips voor foundation?

Liefs, Yana

3 gedachtes over “Rimmel Match Perfection Foundation

Geef een reactie

